Aku dan Dunia


By: Alvianica Nanda


Tak pernah sedetikpun aku menyesal mengenal dunia
Aku bertemu dengan mentari yang tiada lelah bersinar
Memeluk erat hembusan angin yang ramah menyapa
Dan menari-nari bersama hujan dalam belaian kesejukan

Aku ingin seperti matahari
Ia kuat dan tak padam menyinari dunia
Memberi setiap hembus nafas kehangatan
Tak pernah menyerah walau ditelan oleh malam
Aku ingin seperti angin
Dunia dapat merasakannya walau terpejam
Memberikan kekuatan walau hanya sekejap
Melahirkan ketenangan dalam batin yang meronta
Aku ingin seperti hujan
Hujan membawa seribu kenangan cerita tentang dirinya
Mengajari penantian kepada dunia
Membawa janji kepada semesta
Menghapus luka goresan kemarau

Aku merasa seakan dunia berhenti bernafas sejenak
Melebur bersama kehangatan, kesejukan dan kerinduan
Yang tak mampu aku artikan dalam rangkaian kata...


0 comments:

Enregistrer un commentaire

Fourni par Blogger.

up